Wat heeft het gekost?
In dit onderdeel geven wij per deelprogramma een toelichting op de afwijking in de baten en de lasten
> 250 duizend euro.
Deelprogramma | Primitieve begroting | Actuele begroting | Rekening 2020 | Verschil |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
07.1 Fiets | 2.805 | 2.193 | 1.719 | 474 |
07.1.1 De fiets eerst | 0 | 0 | 103 | -103 |
07.1.2 Een samenhangend fietsnetwerk | 942 | 225 | 130 | 95 |
07.1.4 Fietsparkeren op maat | 1.863 | 1.968 | 1.486 | 482 |
07.2 Openbaar vervoer | 635 | -328 | 676 | -1.004 |
07.2.1 Bereikbaarheid dynamo's HOV | 470 | -493 | 511 | -1.004 |
07.2.2 Stedelijke bereikbaarheid OV | 165 | 165 | 165 | 0 |
07.3 Auto | 265 | 1.771 | 954 | 817 |
07.3.1 Bereikbaarheid dynamo's auto | 165 | 469 | 348 | 121 |
07.3.2 Stedel. bereikbaarheid auto | 100 | 1.302 | 606 | 696 |
07.4 Parkeren | 16.590 | 16.587 | 16.169 | 418 |
07.4.1 Parkeervoorzieningen | 2.353 | 2.353 | 2.352 | 1 |
07.4.2 Parkeerbedrijf | 14.237 | 14.234 | 13.816 | 418 |
07.5 Verkeersveiligheid | 103 | 84 | 422 | -338 |
07.5.1 Verkeersveiligheid | 103 | 84 | 422 | -338 |
07.6 Overig verkeer | 9.780 | 11.715 | 11.377 | 338 |
07.6.1 Overig verkeer | 9.780 | 11.715 | 11.377 | 338 |
Totaal Lasten | 30.178 | 32.022 | 31.317 | 705 |
Baten | ||||
07.1 Fiets | 0 | 0 | 34 | 34 |
07.1.1 De fiets eerst | 0 | 0 | 5 | 5 |
07.1.2 Een samenhangend fietsnetwerk | 0 | 0 | 28 | 28 |
07.1.4 Fietsparkeren op maat | 0 | 0 | 1 | 1 |
07.2 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 18 | 18 |
07.2.1 Bereikbaarheid dynamo's HOV | 0 | 0 | 0 | 0 |
07.2.2 Stedelijke bereikbaarheid OV | 0 | 0 | 18 | 18 |
07.3 Auto | 0 | 0 | 210 | 210 |
07.3.1 Bereikbaarheid dynamo's auto | 0 | 0 | 0 | 0 |
07.3.2 Stedel. bereikbaarheid auto | 0 | 0 | 210 | 210 |
07.4 Parkeren | 22.597 | 19.826 | 19.762 | -64 |
07.4.1 Parkeervoorzieningen | 3.001 | 2.470 | 2.738 | 268 |
07.4.2 Parkeerbedrijf | 19.596 | 17.355 | 17.024 | -332 |
07.5 Verkeersveiligheid | 0 | 0 | 14 | 14 |
07.5.1 Verkeersveiligheid | 0 | 0 | 14 | 14 |
07.6 Overig verkeer | 0 | 1.087 | 1.837 | 750 |
07.6.1 Overig verkeer | 0 | 1.087 | 1.837 | 750 |
Totaal Baten | 22.597 | 20.913 | 21.875 | 963 |
Totaal Saldo voor bestemming | 7.580 | 11.109 | 9.441 | 1.668 |
Reserve mutaties | ||||
Totaal toevoegingen | 2222 | 4.884 | 4.884 | 0 |
Totaal onttrekkingen | 354 | 1.775 | 1.075 | 700 |
Totaal saldo na bestemming | 9.449 | 14.218 | 13.251 | 967 |
Financiële toelichting
7.1 Fiets | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
(Bedragen x 1.000 euro) | 474 | 34 | 508 |
Fietsparkeermaatregelen (V 313 duizend euro) Overige (V 195 duizend euro) |
7.2 Openbaar vervoer | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
( Bedragen x 1.000 euro) | -1.004 | 18 | -986 |
Taakstelling Stedelijk Investeringsfonds (N 1,0 miljoen euro) Overige (V 14 duizend euro) |
7.3 Auto | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
( Bedragen x 1.000 euro) | 817 | 210 | 1.027 |
Aanleg stil asfalt A7 Hoogkerk (V 700 duizend euro) Overige (V 327 duizend euro) |
(
7.4 Parkeren | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
( Bedragen x 1.000 euro) | 418 | -64 | 354 |
Parkeren (V 373 duizend euro) Als gevolg van de coronacrisis zijn de baten van de parkeergarages 3,052 miljoen euro lager dan begroot. Ook zijn er lagere opbrengsten uit naheffingsaanslagen parkeren van 264 duizend euro. Hiertegenover staat een compensatie van het Rijk van 2,772 miljoen euro voor derving van parkeerinkomsten. Overige (N 19 duizend euro) |
7.5 Verkeersveiligheid | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
( Bedragen x 1.000 euro) | -338 | 14 | -324 |
Maatregelen verkeersveiligheid (N 244 duizend euro) Overige (N 80 duizend euro) De overige verschillen tellen op tot een nadeel van 80 duizend euro. |
7.6 Overig verkeer | Lasten | Baten | Saldo |
---|---|---|---|
( Bedragen x 1.000 euro) | 338 | 750 | 1.088 |
Resultaten Verkeers- en vervoersprojecten (V 553 duizend euro) Ringsparen (V 367 duizend euro) Overige (V 168 duizend euro) De overige verschillen tellen op tot een voordeel van 168 duizend euro. |